Sånt man får roa sig med...

Kategori: Livet

Livet är ju inte supehändelserikt just nu men försöker hitta saker som ändå förgyller det lite, piffar hemma och lagar god mat så jag ändå får njuta av mat trots att det inte blir några restaurangluncher som på jobb. Försöker njuta av våren också och komma ut lite och se naturen i blom.
Jag har fått en ny roll på jobb som lite hastigt och lustigt kom till mig och jag är nu kontaktperson för en ny yrkesroll, beslutshandläggare. Innebär en massa frågor som jag knappt vet svaret på ibland och får klura på och en massa kontakt med kollegor som ringer och rådfrågar om olika beslut och bedömningar. Såklart helt och hållet på distans och det är lite märkligt att ha så mycket kontakt med människor man aldrig träffat irl. Men kul! Alla är supertrevliga och jag är också med på möten för alla kontaktpersoner från södra Sverige och leder ärendeforum varje vecka och det är också helt nytt och en ovan roll. Supersvårt men så spännande! I och med detta har jag fått tillbaka lite av gnistan på jobb. En dag hade vi innovationsdag via Skype och det var.. intressant. När man ska ha kameran igång och helst vill undvika grodperspektiv så får man ta vad man har tillhands, jag körde på städhinken haha. 
Annars är det en helt ny värld det här med bil alltså, försäkringar och besiktningar och att vara chaufför åt mamma som vill bli hämtad. Känns fortfarande lite märkligt men är så glad att jag äntligen kan köra och vara mer mobil än vad jag någonsin tidigare varit i mitt liv. I onsdags besiktigade jag bilen för första gången och bortsett från att jag fick fråga en man som också väntade i sin bil om var jag skulle köra in så gick det bra. Fick köra upp på plattan och sen vänta i rummet bredvid när de kollade och hissade upp och ner bilen. Spännande! Fick anmärkning på att det inte fanns någon varningstriangel och jag blev helt förvirrad och sa bara nåt i stil med att jomen det ska finnas... och mycket riktigt fanns det i fickan i bakluckan men den hade de inte sett... jaja, slapp komma tillbaka i allafall. 

Har också fått en helrekond i present av mamma och nu är bilen som ny. Den glänser både ut- och invändigt och jag har rensat och kastat saker som bara legat där. 
För att inte tappa kontakten med mina kollegor har vi infört aw en gång i veckan. Samma fyra personer som alla jobbar hemma och som inte har stora familjer att hänga med. Mycket trevlig tradition! Vi har hunnit med Ett litet makeri, Zushi, Pitchers, Benchwarmers taproom, Chateu Foret, Nellys, Nessies, Olssons skafferi, Heat och Regio. I onsdags invigde vi uteservering och hängde ute på Heat. Mycket trevligt och det känns nästan som att världen är normal de timmarna vi träffas. Skön känsla! 
Och nu finns kanske räddningen i sikte; blev igår uppring av min vårdcentral som erbjöd mig vaccin på onsdag. Jag blev så paff! Hade inte alls förväntat mig att vara aktuell nu och jag har till och med varit ytterst tveksam till att ta vaccinet då jag är orolig för att det ska påverka min redan något instabila kropp. Men corona hade kanske påverkat den ännu mer så jag har bestämt mig för att ta det. Och nu när jag blev uppringd och kan få det redan nu så kändes det enklare att bestämma sig. 
Hoppas att jag inte får några biverkningar och slipper bli sjuk! Får återkomma om en vecka :)



Kommentera inlägget här: