Hej då 2012...

Kategori: Livet

Årets sista dag. Vilket år. Just nu vet jag varken ut eller in men på det stora hela har det varit ett fantastiskt år och som jag behövde ett sånt!

Första halvan av 2012 inleddes med januari som jag startade med att skåla med mamma och mormor och en lugn kväll. Den 2:e januari blev jag blåst på konfekten när jag spenderade årets mest intensiva jobbdag i Åstorp med totalt 5 kunder. Började titta på lägenhet men hittade ingen bra. I februari fortsatte letandet med gott resultat och jag kunde flytta in i min första egna riktiga lägenhet. Det hände mycket på jobb också. Efter VP på Margrethetorp fick vi nytt uppdrag och när chocken släppt blev det riktigt bra. I stora världen föddes en liten prinsessa med omdebatterade namnet Estelle. I mars boade jag och fixade i min lägenhet och hann med en och annan AW med nya kollegor. April togs min Iphone-oskuld när jag fick ny jobbtelefon som jag som tur var fick god hjälp med av trevlig kollega. Tränade en del men tog det mest lugnt. I maj firade jag mitt sista 20-tal när jag fyllde 29 och firade med tårta på mormors koloni. I samma veva var jag på vårfest med jobbet på Parapeten och dagen efter rodde Loreen hem hela Eurovision och vi hejade från tv-soffan. Jag tog också ett stort steg på jobbkartan när jag plötsligt satt på andra sidan och handledde min färskaste kollega Leona som jag är så glad för att jag lärt känna. Vi friskvårdade också, först på Kullaberg och sedan på Harrys och Helsing. Juni inleddes med semester i Palma tillsammans med mamma. Som jag behövde det! Palma gav mersmak, bodde på fint hotell och Palma bjöd på sol och bra shopping. Fick sällskap av trevliga sommarjobbare på jobb och jag firade midsommar med både vänner och familj. I juli gick jag på mitt livs första betalda semester och fick njuta av sol och bad, utflykter till Skanör och Höganäs. Planerade och genomförde mitt livs första möhippa för bruden Leona och det var en underbar dag med trevliga kollegor som vi avslutade i Norra hamnen. Sedan kom festivalen med sedvanlig mat, konsert med Loreen som var en riktig besvikelse och många soldagar på stranden och kolonin. I augusti fortsatte semestern med utflykter till Mölle och Österlen, bebismys med nyaste tillskottet Sam. På jobb firade vi av sommarjobbarna med AW och jobb blev mycket tystare. Jag och Sofus hängde på Malmöfestivalen och så avslutades månaden med att 1289 gick i graven och firades med en brakfest med både sång och roliga utklädnader. September var starten för 1293 och jag flyttade upp två våningar och fick massa nya kollegor och ännu fler sökande. Så mycket nytt att lära. Vi åkte på VP till Hovs hallar och trotsade regnet när vi sprang runt i Båstad på hemliga uppdrag. Kul! I oktober hände det som skakade om min värld och rubbade både sinne och kropp. Min telefonräkning sköt i höjden och mina tankar togs över av en stilig man som plockade fram alla känslor som jag tryckt undan så länge. Fotboll, sms, Telegrafen, myskvällar och ett och annat flyttlass följde. Jag signerade också husköp för 50 miljoner men fegade ur själv. Firade Sofus 30´års dag en trevlig kväll i Lund. November fortsatte i sjunde himlen med sms och filmkvällar och fjärliar i magen. En lördagskväll blev alldeles särskilt speciell. Mitt hjärta bultade även för Sam och det blev ett och annat besök där. December började i samma spår med mycket glädje och mys, filmkvällar och sms. Firade mormors födelsedag och pulsade i vackert vinterlandskap på Sofiero när vi hade friskvårdsdag. Dop för Sam och mycket bebismys. Nellie blev mer och mer van och nu får man både kramar och pussar när vi ses. 10 december tittade jag på vår nyförlovade prinsessa i tv och sedan spenderade jag kvällen i tv-soffan med ryggkliande och kramar. Gick på luciadirande på dagis och gick vidare på semester. Lite orosmoln började hopa sig men efter lugnande ord var allt lugnt igen. Jag åkte på kurs i Stockholm och lärde mig allt om att samtala. Mycket spännande och lärorikt! Umgänge med fina kollegor och julshopping i Gamla stan satt också fint! Men i ett hotellrum på Amaranten föll jag ihop som ett korthus och jag har aldrig känt mig mer ensam. Jag fick bita ihop och fokusera allt på att inte gråta sista dagen på kursen. Efter flyg hem och julledighet i hamn föll jag ordentligt och övade riktigt på mitt känsloregister. Plockade upp mig själv lagom till jul och njöt av en lugn jul med familjen. Fick till och med lite snö och efter lite lugn och ro varvat med tårar är jag nu redo att skåla in ett nytt år. Man vet ju aldrig vad som händer uppenbarligen!

Nästa år är det dags för det stora 30. Men 30-årskrisen känns långt borta just idag. Blev leggad både på Systemet och Ica :) Skål för 2013! Och skål för dig som orkade läsa allt det här :)