Bubbelklubben

Kategori: Livet

Dags för ny bubbelklubb, denna gång i lite annan variant. Istället för att vara hemma hos någon sågs vi denna gång ute och åt middag på Pålsjö krog. Vi hade flyt med vädret och fick en fantastisk sommarkväll. 

Efter någon timme där drog vi vidare, smidigt med gravida vänner som kan agera chaufför, och landade på Beach club. Vi beställde in dricka och pratade och stämningen var hög och blev ännu högre när vi fick in en stor skumpa som ingen fattade hur den hamnat hos oss. Vi frågade och fick till svar att det var från en hemlig person... inte klokare av det men när jag sen spanade i lokalen förstod jag vem den var från, det finns nog bara en jag känner som skulle skicka in en bjudskumpa för 1500.... galet! Men kul, både att dricka skumpa och träffa honom för när vi fattat vem det var så fick vi sällskap vid bordet av honom plus vän och det var lite kul och som alltid speciellt... vilket liv. Så annorlunda och lyxigt men samtidigt tragiskt. Att inte behöva jobba, att som 35åring ha rest så mycket att man inte finner någon glädje i det... att bara vara generellt uttråkad och blasé. Nja, jag ser det hela lite annorlunda nu än vad jag gjorde som tonåring. Det är egentligen inget liv att avundas...
Efter hastig sorti för två bubbelklubbare och tapp av den gravida vandrade vi som återstod genom sommarnatten. Jag avvek dock hemåt vid ett och var rätt nöjd med det. Men vilken oväntad kväll... och så sjukt att vi inte är tjugo längre och att människor man kände då bara dyker upp sådär...


Kommentera inlägget här: