Glad nationaldag

Kategori: Livet

Även om det var lite osäkert in i det sista så blev det som tur var även i år kunglig pannkaksfrukost på nationaldagen. I år strålade solen och vi kunde sitta ute på gården och i år hade vi även finbesök från Göteborg. Det är på barn man ser att tiden går och herregud vad det syntes, han är så stor nu! Galet.
Vi hann med att avhandla lite om mycket och uppdatera oss och vi åt pannkakor och skålade i bubbel och det var riktigt trevligt innan alla drog vidare. 
Jag drog till kolonin och mot firandet på  Fredriksdal. Strålande sol och massor med folk av alla de slag och det var nästan så att jag mjuknade inför konceptet internationell nationaldag. Vi lyssnade på tal och symfoniorkester och sjöng nationalsången innan vi begav oss nästgårds in på kolonin och jag slumrade en stund och mamma jobbade. Sen grillade vi och satt länge och åt. Det är verkligen avkoppling och harmoni att vara på kolonin och det är kanske inte direkt det jag känt det senaste halvåret men nu hoppas jag på en fin sommar och hoppas på många fina sommardagar och kvällar där.

Kommentera inlägget här: