Oplanerad paus

Kategori: Livet

Har då haft en oförskämt lätt graviditet men en morgon så fick jag en överraskning jag inte var beredd på och det var bara att gå ifrån mötet och istället bege mig till förlossningen. Var nog lite chockad för det gick lite som på autopilot. Men blev fint omhändertagen och fick otrolig och snabb hjälp och ett fint rum med sundsutsikt. 
Det sägs mycket om vården men den här vändan kan jag bara ge ros. Perfekt bemötande och snabbt och proffsigt omhändertagande. Det tog inte många minuter innan jag låg uppkopplad och var undersökt och sedan blev jag kvar där i två dygn och fick mat och dropp och blev omhändertagen. Kändes lite drygt att bara ligga där men jag passade på att arbeta så då gick tiden lite snabbare. Dessutom var det spännande handbollsmatcher på tv som jag och mamma tittade på. 
När det hela lugnat sig och inget värre hände lyckades jag till och med få permission för att gå på konsert med Tomas di Leva som sjöng Bowie på konserthuset. Kände mig lite bitter över att missa det, först sa de att jag inte fick lämna sjukhusområdet utifall jag skulle börja blöda igen men efter ett och ett halvt dygns lugn och dropp så fick jag ok och jag och mamma fick gå och lyssna på konserten ändå. Mycket bra var den och jag var så glad för att komma ut från rummet. Efter konserten köpte vi mat och åkte tillbaka till sjukhuset och tittade på mer handboll. Morgonen efter skrevs jag ut och kunde äntligen bege mig hemåt - lite mör men glad att det inte blev värre. Puh..
Kommentera inlägget här: