Flyttfest

Kategori: Livet

I och med tajmingen så insåg jag att jag än mindre än vanligt skulle kunna rodda flytt själv. Tur jag har fina vänner som ställer upp och hjälper på olika sätt. En söndag var vi ett gäng som samlades hos mig och packade för glatta livet. Jag hade rensat och gått igenom alla skåp i förväg så det var bara att packa ner allt. Alla var mycket laddade och vi lyckades rodda det på typ två timmar och sen fikade vi och hade trevligt. Fantastiskt! 
Man inser verkligen hur mycket saker man har när det är dags att packa ner allt. Sjukt egentligen att ha så mycket saker...men jag är samtidigt en som gillar att spara saker och ta tillvara och använda gamla saker. Själva lägenheten är i fint skick för att ändå som jag har bott där i tio år. Men jag har en nitisk hyresvärd så vi får väl se om de bråkar över igenspacklade hål efter tavlor eller ej. Besiktning är nästa vecka och då får vi se vad de säger.

Själva flytten ska en flyttfirma rodda så det går förhoppningsvis bra och smidigt. Även där har jag fått kalla in förstärkning eftersom jag ska hänga på annat håll men det går säkert bra. 
Kommentera inlägget här: