24 timmar på Falkenberg strandbad

Kategori: Livet

Nuförtiden hänger jag, och såklart de flesta andra, mest hemma och träffar inte folk som förut och för att inte bli helt knäpp får man försöka hitta vägar att ses ändå. Jag och Lovisa styrde därför upp ett dygn på Falkenberg strandbad med skönt häng, spa och god mat. Falkenberg passar perfekt då vi kan mötas på mitten, i vanliga fall hade jag nog tagit tåget men i dessa tider är man ju sådär pigg på att hänga med främlingar på ett tåg i flera timmar så jag tog bilen dit, första gången jag kört ensam så långt. Innan har jag bara kört till stan, kolonin och det tar typ tio minuter och det är små gator som jag kan utan och innan. Nu pratar vi motorväg, nya vägar och ja det var lite pirrigt. Men det gick så bra hela vägen med lagom mycket trafik och superfint väder.
Såklart hamnade jag i kö och stod stilla en lång stund så jag kom lite sent i alla fall men när jag väl var framme så fikade jag och Lovisa på ett café och åt glass innan checkade in. På något sätt hade det blivit fel så vi blev uppgraderade till sviten, ja tack sa vi! Fint rum med tjusig utsikt över ett blått hav och vi njöt av solen på balkongen innan vi åt middag i restaurangen och sen spaade vi några timmar. Så härligt! Sen hängde vi lite på balkongen och blev underhållna av våra grannar som hade fest och som skrålade ikapp till musiken. Vi, som dom äldre damer vi är, gick och la oss istället haha.
 Dagen efter åt vi god frukost, spaade lite till och åt lunch innan det var det dags att sätta sig i bilen och köra hem igen. Det gick lika bra åt andra hållet och även om det var så pirrigt och jag satt på helspänn hela tiden så är jag sjukt stolt över mig själv att jag vågade.