Födelsedag i Frigiliana

Kategori: Livet

Även i år blev det födelsedagsfirande i Frigiliana, denna gång utan värdparet på plats och istället i sällskap av Hampus och Tilda. Vi slog till och åkte en hel vecka så söndag körde vi mot Kastrup för att checka in och flyga söderut. Vi körde igenom ett vackert Skåne och jag fick äntligen se rapsfält. Väl framme på Kastrup följde vi traditionen och inledde på O´learys innan vi shoppade lite och begav oss mot gaten. Resan gick utmärkt och vi anlände bra till Malaga och fick smidig leverans av vår bokade vill innan vi med Hampus vid ratten rullade mot Frigiliana. Vi var framme sent så vi anlände i totalt mörker. Som den stadstjej man är så är jag inte van vid totalt mörker, men med lite hjälp av mobiler så kom vi in i huset och sen somnade vi sött.
Måndagen inleddes med regn, lite bittert när det var strålande sol i Sverige, så vi begav oss på shoppingrunda och åkte till Lidl och shoppade loss. Vi köpte så mycket mat! På kvällen blev det pasta hemma och film. Nästa dag sken solen och vi begav oss mot Nerja för att spana in Balcon de Europa och shoppa på marknaden. Vi fyndade fina filtar och presenter till kidsen och sen tog vi en dricka och lunch på torget efter att ha övergett finaste utsikten för att där blåste... ja vad gör man inte haha. På kvällen grillade vi hemma och hade trevligt.
Dagen efter var det så dagen d, 40-årsdagen. Jag blev bjuden på frukost med flagga och allt och sen solade och badade vi hela dagen innan vi på kvällen svidade om för att bege oss mot Nerja och middag på La Bottega. Så gott och trevligt och så goda drinkar. Jag och Tilda körde alkoholfritt och de var så goda. Fin kväll och lovande start på nya året.

Dagen efter hade mamma Cilla också anlänt och vi begav oss mot marknaden i Frigiliana. Jag shoppade både väska och filt och var mycket nöjd. Även denna dag strålade solen och efter shoppingen njöt vi av lunch med utsikt över bergen. Sen åkte vi hem igen för att bada och avslutade med grill på kvällen och påhälsning av getterna som går förbi varje kväll. Då vet man att man inte är i stan längre.
På fredagen begav vi oss till Frigiliana för att strosa runt lite, shoppa lite till och sedan körde vi mot Nerja och lunch och tittade på Medelhavet. Sedan slappade vi vid poolen resten av dagen... det går fort att komma in i semesterlunk alltså. Så skönt och så välbehövligt!
Lördagen var sista heldagen och den spenderade vi även den i poolen, med att läsa och bara vara. Underbart. Sen piffade vi oss lite och åkte in till Nerja igen för att äta pasta på Copa Vino. Bästa pastan jag någonsin ätit. Vi hann också med att strosa runt lite och shoppa lite till, denna gång mest presenter men ändå. Sen åt vi en glass och njöt av utsikten på balkongen en sista gång innan vi rullade hemåt. Dagen efter bar det av hemåt och jag var så nöjd och glad efter en fantastisk vecka.