Snipp, snapp, slut...

Kategori: Livet


Nu är festivalen slut. Lite synd, när det är festival är det ju sommar på riktigt. Men Malmöfestivalen ligger ju fortfarande framför oss iallafall :) Helsingborgsfestivalens sista kväll var lika solig och fin som de övriga. Dessutom fick jag trevligt sällskap av Sofus och då blir det ju ännu bättre! Vi skulle såklart titta på Amanda Jenssen och jag lyckades faktiskt hitta Sofus utan problem och vi stod riktigt långt fram och det är ju alltid kul att se bra. Amanda är verkligen en stjärna, jag är inte superförtjust i hennes musik men bara det sätt som tjejen för sig på scen gör det värt att se henne live. Hon agerar som om hon inte hade gjort nåt annat i hela sitt liv, inte illa för en 19-åring! 



Efter konserten hamnade vi på Dunkers och åt  god mat och pratade. Förutom min och Sofus lilla avstickare för att köpa glass blev vi sittandes där nästan hela kvällen. Vi avslutade med Bob Hund men stod ut c:a 2 låtar. Det var gräsligt... ingen bra musik och en sångare som liknade en babian på crack (haha, Parlamentetabstinens!). Så vi gick hem istället och tog ett underbart nattdopp. Det är helt fantastiskt, önskar att man kunde göra det alltid :(

KOMMENTARER:

  • Sofus säger:
    2008-07-29 | 00:01:54

    jag hade velat se babianen på crack, det lät kul asg

Kommentera inlägget här: