Semester

Kategori:

Äntligen blev det min tur att ha semester. Fredagen den 10 juni checkade jag ut från jobb och inledde semestern med att sitta i solen och glädjas med årets studenter. Det är alltid lika roligt att se och jag blir alltid lite nostalgisk. Och eftersom jag har semester så är det fina att jag slipper tänka på att många av de glada studenterna står och trycker utanför dörren på måndag morgon. Win win alltså! 

Semestern har annars inletts med mycket vila men mest roligheter. Fika på stan, pannkaksbuffé på Norrehed med Malin och Sandra och fotboll på Pitchers. Vi gjorde vårt bästa och hade trevligt men pojkarna levererade inte alls. Men men, än är det inte slut!
Igår firade vi kung Håkan med grill och boule och diverse lekar. Alltid mycket roligt och mycket galet. Jag är så glad för att ha hamnat i ett så roligt gäng. 
Det var en mycket fin kväll även om jag inte var helt i form. Den senaste veckan har bjudit på mer drama än önskat. Jag blir så ledsen när personer i min närhet uppvisar mindre charmiga sidor och det bara blir kaos av alltihop. Jag är mycket för att man ska vara tillåtande och försöka förstå och enas men denna gång tror jag att det är oåterkalleligt slut. Det är tragiskt. Men i allt jobbigt kanske det kan vara bra på ett vis, det bryter också med en del av mitt liv som jag verkligen kämpar för att lägga bakom mig. Vill inte glömma, inte ångra men inte påminnas om hela tiden. Synd bara att det ska inkludera hemska ord och skitsnack och hot. Jag är så trött på allt sånt...
Kommentera inlägget här: