Roadtrip

Kategori: Livet

Efter en hemsk deppdag igår då jag rasade ihop fullständigt panikplanerade jag en utflykt idag. 


Igår kväll drack vi skumpa på mammas balkong och planerade dagens utflykt och vi bestämde oss för att dra till Kronovall vinslott. Kanske något lång resa för att titta på ett slott och äta pizza, men slottet var fint och pizzan god så det var värt det. Dessutom kunde vi fly hettan i Sannas mycket behagligt tempererade bil. På vägen ner skrålade vi ikapp till Abba, Lena Ph och det lät väl kanske inte sådär helt underbart hela tiden...

Framme på Kronovall gick vi en kort tur innan vi slog oss ner i skuggan och år en mycket god pizza. Sen gick vi en sväng på slottet och i parken och tittade på skulpturerna innan vi körde vidare mot Borgeby och skoaffären vi var stammisar i när jag var liten. Inte lika många fynd nu och vi körde vidare mot Råå där vi åt glass och pratade vidare. Herregud... inte allt som lämpar sig i offentligheten men så roligt vi har. Jag behöver mer sån galenskap i mitt liv!

Kommentera inlägget här: