Hjulet snurrar...

Kategori: Livet

Det är lärt att tiden bara går... plötsligt är det si och så längesen och så står man där och fattar inte alls hur det gick till. Som I söndags när vi firade att Nellie blir hela nio år i år. Nio? Hon var ju bebis nyss. På ett sätt sörjer jag lite att hela den där tiden med minimänniskor är förbi. Får väl se om det kommer nya någon gång. .. I söndags träffade vi nya tillskottet till sällskapet och det var mycket trevligt. Tummen upp från mig! 


Annars är det segt nu, inledde veckan med två sjukdagar som jag mestadels sov bort och annars spenderade i soffan. Välbehövligt. Om inte för att förbereda för vad som komma skulle... kl 9 idag kom domen på att vi blir 4500 personer färre. Det är en tredjedel mindre folk. Förstår inte alls hur de har tänkt att det ska gå ihop.  Är planerna att svälta ut oss eller? Vansinne. .. det är ju inte så att behovet försvinner direkt. 

Men men, man kan inte göra så mycket så det är bara att sitta lugnt i båten. Kanske blir det ingen skillnad, kanske har jag inget jobb, kanske hittar jag nåt bättre. Vi får se! Eller, det blir vi varse som någon brukar säga :)

KOMMENTARER:

  • Lovisa säger:
    2019-02-03 | 14:21:13

    Ja, varse blir man alltid! :D
    Men det är ett märkligt beslut de fattat, tycker jag.

Kommentera inlägget här: