Valborg

Kategori: Livet

Härligt med helg mitt i veckan! Jag jobbade heldag i måndags, halvdag hemma i tisdags, ledig i onsdags och hemma idag. Lite lyxigt.
Ingen valborgsmässoafton utan sång tycker jag så jag och mamma möttes upp på stan och satte oss på nya La Volta och drack skumpa, delade en charkbricka och lyssnade på Kvartettarna. Mysigt och nostalgiskt och sången framkallar många fina minnen från förr när det var sång och fest hemma hos oss.
 När sången var över så begav vi oss hemåt och väl hemma så hade grannarna dukat upp till fest på gården, de grillade men vi rörde ihop en pasta innan vi tog skumpa och filtar och gjorde dom sällskap. Lite galet att sitta ute på kvällen på valborg men men. Vi pratade, spelade frågespel och toppade det med kubb som vi diplomatiskt nog vann en gång var, Säkrast så med två rejäla vinnarskallar i varje lag. Vid tolvslaget rundade vi av och begav oss in och jag var mycket nöjd med kvällen när jag slocknade. Skön känska, den har lite lyst med sin frånvaro den sista tiden...



Kommentera inlägget här: